Како дође пролеће, некако се све интензивира и постаје приметније у јавности. Тако, на пример, неко доживљава боје јаче, неко мирисе примећује више него раније, а ја примећујем људску глупост понајвише од свих ствари. Некако све остало пада у сенку поред излива нечије колосалне глупости. Одувек сам сматрао да људи који се баве јавним радом имају посебан однос према изговореној/написаној речи и не смеју себи дозволити грешке које обични људи праве, јер једноставно, неко би за ту грешку могао да помисли да је то исправан начин.
На шта тачно мислим? Огласи разне природе нас окружују свугде где год да кренемо и од тога се не може побећи. То је део друштва у којем живимо и културе којој припадамо и као такво потпуно је прихваћено. Међутим, све више се могу наћи огласи и рекламе које имају веома ниску језичку културу. Речи које се употребљавају у њима су често веома просте, а правопис није везан за српски језик. Можда за неки други јесте, али за српски није. Оно што ме не изненађује (на жалост) је што постоје људи који пишу такве кампање и верујем да су они на своју позивију и посао дошли преко неког познанства, а не због својих професионалних квалификација, али ме изненђује одсуство реакције људи који дају новац за такве кампање. Зар не примећујете да су вам направили неписмен оглас који теба да представља вашу компанију?! Зар не схватате да је то лош однос са јавности?! Зар не схватате да вам се смеју људи који имају основно образовање?! Конкретан пример који је изазвао револт у мени је реклама Ерсте банке са слоганом "Јел' и ти имаш свој стан?" Зар још увек нисмо научили разлику између глагола "јели" од јести и упитне речце "је ли" као скраћеног облика од "јесте ли"? Ужас, да се овакав слоган нађе на билбордима и да нико не одреагује. Реакција јесте било, али поводом неморалности оваквог билборда због девојчице која пропагира погрешне вредности оваквим чином, али то је тема неког другог поста. Односима с јавношћу се све више баве људи који не познају основе језика и свакодневно праве грешке које преносе у свој рад, али овај пут са неслућеним последицама по клијенте, који очигледно не примећују да им је неко нанео штету. Апелујем на све људе који се баве јавним радом и односима са јавностима (које год то јавности биле), да се позабаве својим познавањем језика, за који наводе да им је матерњи, и користе све његове чари на начин на који то људи којима се обраћају од њих то очекују. Бићете задовољнији собом и медијски простор ће бити много лепши за прегледање, а ако не ни због тога, онда се барем потрудите да не бисте нервирали писмене људе око себе својом игноранцијом.
На шта тачно мислим? Огласи разне природе нас окружују свугде где год да кренемо и од тога се не може побећи. То је део друштва у којем живимо и културе којој припадамо и као такво потпуно је прихваћено. Међутим, све више се могу наћи огласи и рекламе које имају веома ниску језичку културу. Речи које се употребљавају у њима су често веома просте, а правопис није везан за српски језик. Можда за неки други јесте, али за српски није. Оно што ме не изненађује (на жалост) је што постоје људи који пишу такве кампање и верујем да су они на своју позивију и посао дошли преко неког познанства, а не због својих професионалних квалификација, али ме изненђује одсуство реакције људи који дају новац за такве кампање. Зар не примећујете да су вам направили неписмен оглас који теба да представља вашу компанију?! Зар не схватате да је то лош однос са јавности?! Зар не схватате да вам се смеју људи који имају основно образовање?! Конкретан пример који је изазвао револт у мени је реклама Ерсте банке са слоганом "Јел' и ти имаш свој стан?" Зар још увек нисмо научили разлику између глагола "јели" од јести и упитне речце "је ли" као скраћеног облика од "јесте ли"? Ужас, да се овакав слоган нађе на билбордима и да нико не одреагује. Реакција јесте било, али поводом неморалности оваквог билборда због девојчице која пропагира погрешне вредности оваквим чином, али то је тема неког другог поста. Односима с јавношћу се све више баве људи који не познају основе језика и свакодневно праве грешке које преносе у свој рад, али овај пут са неслућеним последицама по клијенте, који очигледно не примећују да им је неко нанео штету. Апелујем на све људе који се баве јавним радом и односима са јавностима (које год то јавности биле), да се позабаве својим познавањем језика, за који наводе да им је матерњи, и користе све његове чари на начин на који то људи којима се обраћају од њих то очекују. Бићете задовољнији собом и медијски простор ће бити много лепши за прегледање, а ако не ни због тога, онда се барем потрудите да не бисте нервирали писмене људе око себе својом игноранцијом.
Нема коментара:
Постави коментар